Sussie´s Saga -

Ashes to ashes, funk to funky...

Jag kunde inte låta bli! Har haft Ashes to ashes på hjärnan ända sedan jag köpte min nya skugga Ashes från Make Up Store. Som utlovat kommer det en FOTD idag, när jag testkörde några av mina nya skuggor. Jag blev rätt så nöjd, Ashes var lite svårjobbad och blev lite på den flammiga sidan, men det gick att arbeta sig runt det problemet. Himla fin skugga, jag är verkligen nöjd med mitt inköp.



Jag har använt följande produkter:


Ansikte:
Foundation: Bare Minerals Light
Concealer: Make Up Store Cover All Mix Pencils och Max Factor Mastertouch 303 Ivory
Puder: The Balm Sexy Mama
Shading: Make Up Store Baileys
Highlight: Make Up Store Wonder Powder Sahara


I dagsljus utan blixt

Ögon:
Primer: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Mac Yoghurt & Stately Black, Make Up Store Satin, Moonstone & Ashes
Kajal: Make Up Store Black & Snowflake
Eyeliner: Make Up Store Mixing Liquid + Paragon
Bryn: Wet n´Wild Brow Essentials
Mascara: Max factor False Lash Effect


Med blixt

Läppar:
Läppstift: Make Up Store Dust
Läppglans: HM Passion Pink
Här får ni även ett par alternativa läppar, man måste inte alltid ha bleka läppar till markerade ögon.
Här ser ni läppstiftet Endless Time från Make Up Store toppat med Mac's Glimmerglass Blackfire. En skirt mörklila läppstift med ett svartglittrigt läppglans på.

Kommentarer
Postat av: Emma P

Supersnyggt!

2010-12-19 @ 13:30:38
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Emma P! Tack!

2010-12-19 @ 15:54:19
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Sminkan

otroligt snyggt! Jag håller med om läpparna också. Nä jag var ung på 80-talet var det självklart att ett markerat öga krävde att balanseras med mörka läppar. ideal ändras hela tiden men om man vågar så kan man ju bryta trenderna och få jättesnygga sminkningar ändå.

2010-12-22 @ 15:20:18
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Tack så mycket!

Men precis! Det är ju balansen som har helt ebbat ut de senaste fem(?) åren, med trender som att se helt osminkad ut, osminkade ögon med röda läppar, enbart fet eyeliner, sotade ögon med nada läppar osv. Så himla tråkigt när det är modeskapare som har tolkningsföreträde i vad som är okej, jag tror det skulle finnas många fler tjejer och killar som skulle sväva ut och testa sina gränser om det inte fanns andra som anses ha makt som talar om hur det ska vara.

Trender är till för att brytas! :)

2010-12-23 @ 09:21:52
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0