Sussie´s Saga -

Max Factor Smoky Eye Effect Eyeshadow

Eleven går det nu att finna en slags ögonskuggspenna från Max Factor, som är tänkt att användas för att göra sotade ögon. Smoky Eye Effect Eyeshadow kommer i sex olika variationer och är en tvåstegsprodukt; 1:a steget används för att highlighta inre ögonvrån och under brynet, 2:a steget sotar på locket och i globlinjen. 99 kr kostar dessa i dagsläget, ordinarie pris 115 kr.
Jag ställer mig frågande till behovet av denna produkt. Sotade ögon är omåttligt populära, det är otroligt ofta som vi får "lära" oss i tidningar hur man gör och det är trendigt var och vartannat år med sotningar. Jag känner mest att Max Factor försöka rida på den vågen och tillskansa sig profit på de som inte är riktigt haj på det här med sotningar, som tänker att: "Åh, men med en krita och fingertoppen borde det ju inte bli så svårt". Av videon som går att se på produktsidan ser jag att det inte blir ett dugg lättare; tvättbjörnslooken är inte oundviklig och det är verkar bara bli svårare. Dessutom måste man fundera över hållbarheten, kommer den lägga sig i veck, behöver man en torrare primer under? Hur hård är pennorna, glider de på lätt eller får man trycka på rätt friskt?

Jag föreslår att dessa kanske kan fungera som en bas för en sotning eller andra typer av sminkningar, men jag föredrar fasta skuggor.

Kommentarer
Postat av: Ninni

De där liknar på pricken stiften som Cover Girl har i sitt sortiment, de måste bara vara likadana!

2010-12-20 @ 23:09:07
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Fia

Ninni! Jag tror de där märkena har nåt fuffens ihop! Det är likadant med mascarorna. Borde nog kolla upp vem som äger vem.

2010-12-23 @ 09:22:39
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja, visst är det så även med mascarorna, de har ju samma form på förpackningarna. Men så är det väl så att skönhetsföretagen ägs av samma koncern så det blir väl billigare om de delar på designen... men tråkigare för oss konsumenter.

2010-12-27 @ 15:39:28
URL: http://colourbyninni.blogspot.com



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0