Sussie´s Saga -

Thunderbird Medallion

En riktigt julig NOTD får ni här. På mina konstnaglar som jag är så himla nöjd med, lade jag först ett lager Nubar Base Coat, två lager China Glaze Thunderbird och gjorde lite layering med Medallion från samma märke på mina tippar. Detta gjorde jag i fredags kväll, och under gårdagen städade jag min lägenhet, kokade knäck, gjorde chokladtryfflar, rullade köttbullar och klippte kola, och mina naglar gick inte av och nagellacket chippade inte det minsta! I vanliga fall hade jag haft tur om jag ens kunde ha sett vilket nagellack jag bar i slutet av dagen, eller om det ens hade varit några naglar kvar att tala om. Oavsett städning eller ej så brukar mina manikyrer knappt klara sig ett dygn, så jag är verkligen så himla lycklig! Detta ska jag fortsätta med, det får bli mindre sminkinköp istället.
Jag har fått lite dille på att lägga glitter längst ut på tipparna, jag tycker att det är så himla snyggt och det blir en himla läcker effekt mellan skimret och glittret. Thunderbird är definitivt ett av mina vackraste röda skimmerlack, det är vackert juvelrött med en kall underton, och det drar åt svart i kanterna, vilket ger det ett underbart djup och en härlig dimension. Medallion är ett glitterlack i guld, med större holografiska glitterpartiklar. Julkulemanikyr vill jag kalla denna.

Kommentarer
Postat av: Emma P

yay vad härligt julblingigt!

2010-12-19 @ 12:56:28
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Emma P! Tack, jag håller verkligen med! :)

2010-12-19 @ 15:55:17
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Håller med om att det är en superkombination! Älskar okså glittertippar till skimmerlack och till krämlack med. Och det där är dessutom två favoritlack!

2010-12-22 @ 15:18:22
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Du har en sån himla bra smak! Som jag har ärvt, då det är du som är på absolut första plats när det gäller inspiration för mig. :) Älskar också de där lacken, men det var en pärs att få väck dem. :P

2010-12-23 @ 09:23:59
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0