Sussie´s Saga -

Smell you later...

Hej på er!
Hur har er dag varit? Min dag har varit bra akademiskt, men sminkmässigt desto värre. Min torra hud kring ögonen dukar under kylan, så jag är rätt så sparsam när det kommer till ögonskuggor och primers. Och tyvärr så smetade min mascara och eyeliner direkt när jag kom ut, kyla och starkt solljus som reflekteras i snön är inte klang- & jubelfest, tycker jag.
Därför tänker jag visa er min doftgarderob istället, för parfymer är något jag tycker är himla skoj. Jag letar ständigt ”signaturdofter”, dofter som känns som JAG. Som om JAG skulle kunna lukta så jämt, som om JAG var född så. Rätt höga krav, med andra ord.

Just nu rullar jag på fyra parfymer, ingen den andra lik.

Clean Shower Fresh EdP är min främsta vardagsparfym. Den doftar som den heter, det känns som om jag precis har stigit ur duschen när jag bär den. Den är fräsch och lättburen, underbar i sin enkelhet. Jag kan skönja noter av citrus, liljekonvalj och djupt liggande träiga toner och mysk.  60 ml kostar kring 600 kronor, så det är dyra droppar vi pratar om, men jag tipsar om att titta efter specialerbjudanden, eller vår allas vän taxfreen.

Harajuku Lovers Lil' Angel by Gwen Stefani EdT är den söta lilla dockan i bilden. Jag sprang på Harajuku Lovers när jag var i Frankrike i höstas, och jag kunde verkligen låta bli att plocka med mig Lil' Angel med mig hem. Denna parfym doftar sött av ananas och citrus, men är inte sliskig som den skulle kunna vara på grund av de blommiga inslagen och den träiga noten. Denna doft använder jag när jag känner mig ”söt”, kanske på den lugna fredagskvällen efter träningen, eller på en middag då jag vill dofta gott, men inte mycket. Jag betalade 25 euro för 30 ml, men det bör gå att komma billigare undan på exempelvis Ebay.

Whisper fragrance by Make Up Store är parfymen i den röda flaskan som är formad som ett människohjärta! Hello! Bara det är ju anledning nog att köpa den! Parfymen lanserades i samband med kollektionen Whisper 2008, som var inspirerad av vampyrer, goth och mörker, och kostade vid lanseringen 895 kronor! Jag köpte den dock på rea för 250 kr (phew!). Toppnoterna i denna parfym är tunga och träiga, som sedan följs upp av en sensuell blommighet och avslutas med citrustoner. Det är som om de har bytt plats på topp- och basnot. Jag älskar denna doften, fick jag bestämma skulle jag alltid dofta Whisper. Men, och detta är ett stort men, parfymen avdunstar larvigt snabbt! Snabbt uppskattat är den borta inom två timmar, och då finns det bara en svag citrusdoft kvar, vilken jag tycker är skandalöst! Så därför gick jag vidare i mitt sökande efter den perfekta parfymen för min nattpersonlighet och fann:

Ricci Ricci by Nina Ricci EdP är den lilla, lila, söta flaskan med en rosett på toppen. Denna köpte jag för en vecka sedan från Eleven, 30 ml för 440 kronor, och det är en helt fantastisk doft. Jag känner mig mogen, självsäker och sexig, som redo för att slå klackarna i taket. Doften är söt och träig, men jag måste ta hjälp av Elevens beskrivning; Ricci Ricci öppnar med rabarber och bergamott, övergår i blommorna Beauty of the Night (men jajaja, vilket fantastiskt namn!) och Rosa Centifolia. Basen består av patchouli och sandelträ och beskrivs som kontrastfull, vilket jag absolut håller med om! Och det bästa av allt, doften håller! En perfekt festparfym, men även lämplig på dagen om den används sparsamt.

Detta blev ju lite av ett monsterinlägg, hoppas ni har tagit er ända hit. Vad använder ni för parfymer? Eller räcker det kanske med bodylotion? Berätta, för jag är supernyfiken!

Kram på er!
/ Fia


Kommentarer
Postat av: Therése (Heartcore)

Vi verkar ha likdan parfymsmak ;) Shower Fresh och Lil' Angel är två av mina absoluta favoriter med.

2010-02-25 @ 22:50:52
URL: http://www.heartcore.se
Postat av: Fia

Åh, vad skoj! Det är inte ofta man springer på någon med samma smak. :) Lil' Angel har jag suktat efter ända sen jag såg den hos dig, superlycklig att ha den, den är ju så himla fin!

2010-02-26 @ 10:54:31
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0