Sussie´s Saga -

A madly marvelous black-multi glitter

Så beskrivs OPI:s "Mad as a hatter", som är ett av fyra nagellack som har skapats för filmen "Alice i Underlandet", den senaste i raden av Tim Burtons mästerverk. Jag ska gå och se den ikväll och jag hoppas verkligen att den är fantastisk. Kvällen till ära bär jag "Mad as a hatter", som jag helt sonika lade över gårdagens "Black Russian". "Mad as a hatter" är ett multifärgat, glitterlack, med en svart ton i basen.






Glittret täcker förmodligen hela färgspektrat; jag ser lila, blått, grönt, turkost, koppar och silver. Jag har nog aldrig sett ett sånt vackert nagellack, det slår Rescue Beauty Lounge "Locavore" med hästlängder. Två lager Sally Hansen Mega Shine som överlack är nödvändigt för att få en helt jämn yta. Bilden är tagen i direkt solljus, med min lilla Jack Daniel´s flaska. Jag ska lägga till att jag köpte "Mad as a hatter" i ett kit med alla lacken, så de är i miniformat, och inte direkt greppbara.

Vad tycker ni om "Mad as a hatter"? Och ska ni pallra er och se "Alice i Underlandet"?

/ Fia

Kommentarer
Postat av: Emma P

Läckert lack helt klart, men glitter är så jobbigt. Härligt att du behållit din snygga nagelpose:) Och yes, har allvarliga planer på att se den filmen.

2010-03-04 @ 21:40:21
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Ser fint ut men jag är såååå trött på glitterlack som tar sju år att bli av med från naglana. Fast glitter är ju fint så klart...

2010-03-05 @ 07:25:20
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Emma P! Ja, jag vet, glitter är en pain in the röv. Brukar alltid hoppas på att allt ska lossna av sig själv när jag diskar. Hehe, vad kul att du tycker det! Det ger det lite riv i bilderna ;). Gör det! Den var verkligen hur bra som helst!



Sminkan! Haha, jag håller med. Det är inte ofta glitter får vara med och leka på grund av det. Provade den här "inpackningen" med remover och aluminiumfolie, men satan vad torra nagelbanden blev. :)

2010-03-05 @ 09:14:13
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0