Sussie´s Saga -

Black-red Day # 2

Konserten igår var verkligen helt fantastisk! Den bästa av alla jag har sett! Jag har nog aldrig hoppat och klappat så mycket förr! Så när jag kom hem var jag så trött att jag inte orkade blogga, hoppas ni kan förlåta mig? ;)

Men det är ju smink vi ska snacka, och jag hade ju ett rött-svart tema igår, inspirerat av Kents nya skiva. Naglarna var prydda av Black Russian, och min makeup matchade dessa. Jag gjorde en klassisk svart sotning som jag toppade med rött glitter och lösögonfransar, och i övrigt höll jag basen och läpparna matta, för att fokuset verkligen skulle ligga på ögonen. Jag blev verkligen supernöjd, och Hjärter Kung som fick bevittna sminket i flera olika ljus, som kom från scenen, var mer än supernöjd.










Produkterna jag har använt:
Ansikte:
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer
Foundation: Isadora 16Hrs Active Moist Foundation
Concealer: Make Up Store Cover All Mix Pens
Puder: The Balm Sexy Mama
Highlighter kindben: Make Up Store Microshadow White
Rouge: Make Up Store Must Have
Shading: Make Up Store Baileys

Ögon:
Primer: Urban Decay Primer Potion
Krämögonskugga: MAC Greasepaint stick Black och MAC Shadestick Sharkskin
Ögonskuggor: Make Up Store Microshadow White och Rouge Baileys, MAC Mineralize Eyeshadow Hot contrast
Kajal: Make Up Store Eyepencil Black
Eyeliner: Make Up Store Cake Eyeliner
Mascara: Isadora VibraLash Black
Ögonbryn: Wet ´n Wild Brow Essentials
Glitter: Make Up Store Poison
Lösögonfransar: Ardell Fashion Lashes Nr 17
Övrigt: Make Up Store Mixing Liquid

Läppar:
Grund: Make Up Store Cover All Mix Pens - Beige
Läppstift: Make Up Store Dust




Hoppas ni får en kanonbra dag, så hörs vi lite senare! :D

/ Fia


Kommentarer
Postat av: Sminkan

Shiet vad söt du är! Vacker som en dag! Och otroligt fin sminkning! Läckert med glittret ovanpå det svarta. Men mest tagen är jag av hur söt du är...

2010-03-04 @ 20:18:15
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Åh, tack så jättemycket! Du har verkligen gjort min dag! Tack tack tack! :D

2010-03-04 @ 21:08:24
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0