Sussie´s Saga -

Pinup Style

Denna sminkningen bar jag förra veckan, inspirerad av Sminkans naturliga fredagslook. Jag gillar verkligen pinup-looken med markerad globlinje, eyeliner, lösögonfransar och röda läppar, och det är alltid ett säkert kort till vardags och fest. Till vardags kan man antingen välja ett par naturliga lösögonfransar eller hoppa över dem helt och köra på ett par ljusare läppar, och till fest tycker jag att man kan köra fullt ut med det syndigaste läppstiftet man äger. Dessutom är sminkningen himla lätt att uppdatera med ovan nämnda attributen, så är det bråttom mellan skola/jobb och fest, gör basen och ögonen, och ha med dig touch-ups i väskan. Att sminka sig på detta vis är ypperligt för dig som gillar att framhäva din naturliga skönhet, utan att känna dig ”sminkad”.





Produkterna jag har använt:
Ansikte:
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer
Foundation: Isadora 16Hrs Active Moist Foundation
Concealer: Make Up Store Cover All Mix Pens
Puder: The Balm Sexy Mama
Highlighter kindben: Make Up Store Wonder Powder Sahara
Shading: Make Up Store Rouge Baileys

Ögon:
Primer: MAC Paint Pot Bare Study
Ögonskuggor: Make Up Store Microshadow White och Cashmere & Rouge Baileys
Kajal: Make Up Store Eyepencil Black, Snowflake & Invitation
Eyeliner: Make Up Store Gel Eyeliner Black
Mascara: Isadora VibraLash Black
Ögonbryn: Wet ´n Wild Brow Essentials
Lösögonfransar: Ardell Fashion Lashes Nr 18

Läppar:
Läppglans: The Balm Plump Your Pucker Tinted Gloss Bing my Cherry





Såhär gör du:
Applicera din foundation på det vis du uppskattar bäst, jag börjar med pensel och jämnar ut med en fuktad svamp efteråt, för att få foundationen att smälta in i hyn. Om du vill använda primer, applicerar du den innan. Täck mörka ringar och blemmor med en concealer och fixera med ett puder. Personligen uppskattar jag transparenta puder. Efter det lägger jag mina ögonbryn, och sedan applicerar jag primern, för att se vart den ska ligga för att det ska bli rätt med mina bryn. Om du har ögonbryn (jag har noll, nada, zilch), så kan du vänta med ögonbrynen. Bare Study applicerades hela vägen upp till ögonlocket och sedan lade jag en vit ögonskugga över hela primern. Globlinjen markerades med Cashmere och jämnades ut med Baileys. Svart kajalpenna lades längs franskanten för att slippa glapp mellan eyeliner och ögonfransar, och ge en illusion av en tät fransrad. Applicera sedan eyeliner längs övre fransraden och avsluta med en kråkspark. Tjockleken på eyelinern är en smaksak, jag gör den smal från början och ökar på tills jag uppnått bekväm pinup-status.

Markera sedan undre fransraden försiktigt med en grå kajalpenna, och innanför inre fransraden en vit eller vaniljfärgad kajal. Böj fransarna och ös på med mascara på övre fransarna. De undre ska endast markeras försiktigt! Limma sedan fast dina lösögonfransar. Nu är det dags för highligting och shading, men detta är en smaksak. Jag gillar att ge en illusion av högre kindben, men gillar man rosiga kinder, så kör på det. Jag använde ett lystergivande mineralpuder längs kindbenen och på tinningen, och skuggade under kindbenen med ett rouge som är ett snäpp mörkare än min egen hudnyans. Därefter är det dags att göra läpparna. På bilden av jag en lip plumper i en sheer, skimrande, röd färg, men jag tycker att de röda läpparna är ett måste. Sedan är du redo för en kväll på stan i sann pinupanda!

Nu är det dags för träning och sedan väntas en lugn kväll med tacopaj och True Blood med Hjärter Kung. Vad ska ni göra ikväll?

/ Fia

Kommentarer
Postat av: bella

Sminkningen va jättefin men det jag la märke till va dina fina örhängen:)

2010-03-05 @ 19:20:01
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Aaah, så snyggt! Kul att ha inspirerat!

2010-03-05 @ 23:09:22
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sussie: Haha, du får norpa den direkt jag lägger upp inlägget ;)

2010-03-06 @ 00:53:39
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: Emma P

Åh Fia, shit vad du är snygg och söt! Älskar verkligen din look, ska försöka mig på ngt liknande nån dag tror jag. har aldrig testat att göra en sån här look med lösögonfransar och jag kan tänka mig att det gör mils skillnad...

2010-03-06 @ 10:37:27
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Bella! Tack! De är köpta på Gina Tricot, ett helt gäng, olika, gotiska örhängen ;)



Sminkan! Tack! Du är en enorm inspiration! :)



Emma P! Åh, tack! Sådär säger du bara för att du tycker det ;P. Det gör du banne mig rätt i! Du kommer vara supersnygg i det!

2010-03-06 @ 18:18:55
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0