Sussie´s Saga -

Fias sminksamling

Om det är något jag tycker är roligt så är det att läsa om andras sminksamlingar, och se vad som finns i allas gömmor och vrår. Idag tog jag mig an det roliga uppdraget att städa i mina egna lådor, torka av, inventera, slänga och återupptäcka. Dessutom såg jag till att ta kort på allt, så nu ska ni få frossa i bilder. Dock är inte allt med (skäms för att berätta det), det saknas en hel del mineralpigment och en del udda saker som aldrig används. De blir nästa projekt. Men nu kör vi igång!


Här ser ni mina basprodukter; foundations i flytande och mineralform, olika concealers, puder, Urban Decay Primer Potions, mascaror, brynskuggor, vässare och en ögonfransböjare.


Här är det ögonpennor, eyeliners, läppennor, ett shadestick och ett greasepaintstick.


Mina penslar i all sin röriga prakt, och precleanse. Huvva. Nu är de rena i alla fall. En salig blandning från Kicks, MUS, MAC och diverse kraffs som mest tar plats, men som jag inte har styrkan att göra mig av med än.


Detta är mina "kladdiga" produkter, krämhighlighters och paint pots.


Ögonskuggssamlingen del ett, microshadows och cybershadows från MUS, några från MAC och en hel del utöver det.


Och dessa fick jag inte med i förra bilden. Som ni ser så har jag depottat ungefär 26 stycken microshadows från MUS, och det är så himla skönt! Det sparar massor med plats!



Här är främst mina eyedusts från MUS, men det har smygit in sig några pigment från MAD och MUC, och det finns även ett eyedust från FACE och ett från MAC.


Glitter, glitter, glitter! Ett helt gäng Twinkle Eyeshadows, några glittereyeliners och ganska många lösa glitterburkar från MUS. Jag föredrar faktiskt löst glitter framför liners, det är roligare när det glittrar lite överallt, istället för en placerad linje. Just nu, i alla fall. ;)


Rouge, rouge, rouge och en bronzer. Jag blev nästan chockad över att de var så få, mot för vad jag hade tänkt mig. Men jag behöver en ursäkt för att köpa fler, och nu har jag hem. Snart blir familjen utökad med två jag precis av Traderat hem. Ett himla bra ställe att hitta produkter andra inte vill ha, eller om du vill bli av med något själv.


Nästan alla mina läppglans. Det var faktiskt på grund av dessa som fick bägaren att rinna över och fick mig att städa. De bara låg som ett plockepinn överallt, var alltid i vägen och jag hittade aldrig det jag sökte. Nu har de fått en större plats, tack och lov.


Till sist visar jag mina läppstift, och MUS och MAC är klart överrepresenterade.


Hoppas ni tyckte att detta var lika kul som jag, och är det något ni funderar över så svarar jag gärna. Ha en fin söndag.

Kommentarer
Postat av: Johanna slash Puff

vart kan man köpa MUC och MAC produkter? :)

2010-05-16 @ 17:17:10
URL: http://www.kalaspuff.bloggplatsen.se
Postat av: Fia

Johanna! MAC hittar du i våra storstäder, Sthlm, GBG och Malmö på Åhléns City. MUC har en hemsida www.makeupcosmetics.se.

2010-05-16 @ 17:48:10
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Härligt att se! Fin samling också!

2010-05-16 @ 17:52:28
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sussanne

Oh älskar folks sminksamlingar..!

önskar jag orkade mig på att depotta min Mus skuggor, skulle spara så otroligt mycket plats, plus mycket mer lättöerskådligt. Men ja kan inte.. ^^

2010-05-16 @ 19:00:30
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Emma P

Din samling ser jättefin ut Fia! Härlig mix med olika färger, märken och produkter...

2010-05-16 @ 19:46:37
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: CC

sv: tack för tipset! Den ena MAC bronzern ser väldigt fin ut..den där flickan dippar penseln direkt i sina krämiga produkter??!! huuu

2010-05-16 @ 20:15:37
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/
Postat av: Fia

Sminkan! Tack! Kul att du uppskattade det. :)



Sussanne! Jag med, vill hemskt gärna se hur din har utvecklats? ;) Jag kan hjälpa dig! Jag har fått in snitsen, så säg bara till!



Emma P! Tack så mycket! Ja, det är en salig blandning, men jag vet dock inte vad jag ska göra med alltihop ;).



CC! Det var så lite. Ja, jag tyckte en inte såg så dum ut, och det verkade bli himla snyggt på! Bara fresh, inte flamm. Ja, jag ryggade lite på det också, men det är tur att det inte är mitt fejs eller min produkt. ;)

2010-05-16 @ 20:34:38
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: bella

Roligt att se! Syns tydligt att du gillar blått:)

2010-05-16 @ 21:30:43
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: Sussanne

Fia: Ska bara få tag i något å lägga dom i... ^^

2010-05-17 @ 17:33:51
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Maggan

Var har du köpt paletterna som du har MUS skuggorna i?

2010-05-19 @ 15:36:51
Postat av: Fia

Bella! Hehe, det har du rätt i! :)



Sussanne! Gört! I´m all yours när du har det du behöver ^^



Maggan! Alla paletterna är från FACE Stockholm, men numera finns det bara paletter som har plats för fyra skuggor. De paletterna kostar ca 50 kr.

2010-05-19 @ 19:56:20
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0