Sussie´s Saga -

Tjoho!

Hej alla! Nu är jag pigg nog för å göra ett inlägg :)
Min operation gick bra, dom hittade dock mer skada i mitt ben än väntat.. så nu väntas sjukgymnastik och hård träning för å kunna gå ordentligt igen.. Men det är väll bara att kämpa. Har inte så mycket annat till val ^^
I övrigt har veckan varit jobbig, men det är ju väntat efter en operation.
Har dock hunnit fått på mig en del smink under veckan som jag faktiskt var duktig nog att fota, och tom en tutorial.
Har haft lite tråkigt om man säger så :p

Jag plockade fram min 120 palett ifrån Bf-beauty, så vilka skuggor jag har använt kan jag ej skriva, eller visa. Eftersom ja inte minns vilka. Men det ska nog inte vara så svårt att hitta liknande färger om man äger en 120 palett och blir sugen på att göra någonting liknande :)



Eftersom jag inte kan skriva ut vilka färger får jag försöka förklara. :)

På rörliga ögonlocket så ligger en stark gul skugga, samma skugga som ligger högst upp i sminkningen.
I "V" formen tog jag först en ljus grönskugga, och använda samma under ögat
För å avsluta det hela tog jag en grön/blå skugga och la även den i V partiet



Därimot tycker jag inte att någon av dom ljusa skuggorna gör det jobb jag vill att en highlighter ska göra, så där ligger faktiskt Muffin ifrån mus :)


Kommentarer
Postat av: Jennyfer

Helt ojämn sminkning om man kollar på ögonen på vänster och höger bilderna som är först! längst upp på höger öga har du gjort mer grön än på vänster! FY SKÄMS!

2010-05-03 @ 15:52:23
Postat av: Suss

Haha :p Dom är tagna ur olika vinklar om du inte ser det, vet vad jag håller på med ;)

2010-05-03 @ 17:26:04
URL: http://sussiessaga.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Mycket snyggt! Härliga färger!

2010-05-03 @ 18:18:51
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Tina (Beleza)

Aj då det låter jobbigt, vet själv hur mycket arbete det krävs efter en skada så jag önskar dig all lycka med det.

Sminkningen är som vanligt sjukt fin. :)

2010-05-03 @ 21:13:46
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Emma P

Vad skönt att operationen gick bra, även om det knölade ihop sig lite.



Kul att du har sminkat dig med, det här blev jättefint! Du har verkligen otroligt snygga fransar, avis är jag...

2010-05-04 @ 00:28:00
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sussanne

Sminkan: Tack så mycket :)



Tina: Åh tack så mkt sötnos! ja hoppas det går fort..



EmmaP: åh tack ^^ Så roligt att du diggar mina fransar, får mig å tycka om dom lite mer ^^

2010-05-04 @ 17:53:52
Postat av: Jennyfer

Spelar ingen roll man ser att du har mindre gul på ena ögat hjämfört med andra!!!! Bortförklara dig inte!

2010-05-05 @ 15:14:49
Postat av: Sussanne

Jennyfer: haha ja älskar troll :D

2010-05-05 @ 15:22:31
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0