Sussie´s Saga -

Recension av: Warming Mineral Mask

Warming Mineral Mask från The Body Shop är en djuprengörande ansiktsmask, som fungerar för alla hudtyper. Kaolinlera, tång och eteriska oljor som kanel ska rengöra ansiktet och porerna på djupet och lämna efter ett mjukt, mysigt ansikte.
Jag applicerar WMM efter rengöring och peeling, för att få största möjliga effekt. Genom att peela huden innan försvinner alla döda hudceller och masken kan verkligen nå på djupet och stimulera de celler som fortfarande är aktiva. Vid applicering är känns masken varm, men inte het, vilket jag är tacksam för då jag har torr och lite känslig hud. Appliceringen går lite trögt, och det behövs generöst med produkt för att överhuvudtaget få ut det på alla ställen i ansiktet där masken bör vara. Värmen avtar ganska snabbt, vilket är lite av en besvikelse, men hellre det än att det blir varmare. 5 minuter ska masken verka, sedan tvättas den av och bör följas upp med ansiktsvatten och ansiktskräm. Jag gillar tanken på lera, det känns lite rått och djuriskt, samtidigt fräscht och naturligt.
Överlag tycker jag att detta är en härlig mask, den känns rengörande och jag upplever mig riktigt fräsch efteråt. Pluspoäng för värmen som ger en viss spakänsla. Om den verkligen rengör? Ingen aning! Jag tänker lita på att den rengör, och vem vet hur jag hade sett ut som jag inte skulle pyssla med ansiktsmasker, rengöringar och annat härligt guck?
Betyg: 4/5
Köpa igen: Kanske
Pris: 165 kr
Finns var: The Body Shop

Kommentarer
Postat av: Jennylee

Fick hem ett prov på den sist. Gillar den :)

2010-10-14 @ 18:41:42
URL: http://jennyspenny.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0