Sussie´s Saga -

Aquarius

Igår anordnade Make Up Store Extreme!visningen i Gävle, som jag självklart ville gå på! Massa vackra sminkningar, häftiga kläder och snygga modeller strutted their stuff på klubben Goya, och det var så otroligt kul att se. Påfågelsfjädrar, glitter och otroligt snygga frisyrer, och jag blev så otroligt inspirerad. Jag tog inte några bilder, för det känns som om man missar så mycket om man ska pilla med en kamera samtidigt.
Mitt smink för kvällen gick i turkos, den underbara skuggan Aquarius fick ha huvudrollen, ackompanjerad av Carbon och lösögonfransarna Peak Over från MUS. Som ni ser är jag lite trött på bilderna, för jag hann inte fota innan, så jag är tyvärr ackompanjerad av några glas vin. Ljuset är tyvärr inte heller det bästa att fota smink i. Jag kunde dock inte låta bli att fota, trots de uppenbara hindren. Jag blev riktigt nöjd med resultatet, det blev vackert, tufft och spännande och det var framförallt jätteroligt att lägga denna maken, synnerligen efter en vecka med nästan bara naturliga vardagssminkningar. Färg är skoj!

Jag har använt följande produkter:
Primer: Smashbox Photo Finish Primer
Foundation: MUS Matte Foundation Vanilla
Concealer: MUS Cover all mix
Puder: Isadora Translucent Loose Powder
Shading: MUS Posh
Highlighter: MUS E/D Crystal
Primer: Too Faced Shadow Insurance
Skuggor: MUS M/S Aquarius, White, Satin, Baileys & MAC Carbon, Print
Kajal: MUS Black, Snowflake, Crazy Lazy
Eyeliner: MUS Cake Eyeliner Black
Mascara: Isadora Vibrating Mascara
Bryn: Wet n´Wild Brow Essentials
Glitter: Viva la Diva Glitter Eyeliner Petrolium
Lösögonfransar: MUS Lash art Peak Over
Läppenna: MUS Natural
Läppglans: MUS Virgin

Kommentarer
Postat av: Emma P

Du är supervacker Fia och sminket också! håller helt med dig, färg är skoj:)

2010-10-24 @ 20:58:22
URL: http://sminkan.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0