Sussie´s Saga -

Russian Casablanca

Såhär på kvällskvisten bjuder jag på en LOTD. Jag ser sällan LOTD´s nuförtiden, vilket är tråkigt. Personligen älskar jag att se närbilder på läppglans, läppstift, stains, alla möjliga läpprodukter.
I höst kan det nog inte ha undgått någon att det är mörka, vampiga plommonläppar som gäller. Personligen älskar jag mörka läppar. Det är farligt, edgy, iögonfallande och sexigt. Vill du synas på festen? Vill du förefalla mystisk och bad ass? Då är mörka läppar något för dig.
Är du osäker på om du gillar trenden? Prova blanda en lös lila skugga med ett genomskinligt läppglans eller gå till en butik och få be om att prova, du har inget att förlora! Annars kan ett läppstift med en sheer formula vara att satsa på, om man vill få den lila tonen, utan att vampa loss totalt. Spana in exempelvis Endless Time från MUS och Hang Up från Mac. Dessutom kommer det komma ett gäng riktigt snygga, vampiga läppen med Venomous Villains i oktober...
Idag gick jag lös på läppennan Russian Bourdeaux, från Make Up Stores höstkollektion år 2009, Czarinna. Den är av den mjukare sorten, och är lite svår att få jämn på läpparna, personligen föredrar jag de hårdare läppennorna. Men skam den som ger sig, jag fick på den vackra, lila/röda färgen någorlunda jämnt och toppade med Casablanca, ett rött gloss med otrolig pigmentering och vackert glitter. Jag sörjde lite att jag inte skulle någonstans, för jag tycker att det blev galet snyggt.
Var dessutom inte rädda för att kombinera en mörkare läppenna med ett ljusare gloss, så länge pennan är jämnt lagd över hela läpparna och färgerna går ton i ton finns inga begränsningar.
Bilderna är tagna i dagsljus, övre bilden utan, nedre bilden med blixt. Blixten åt upp lite av den vackra färgen, men däremot kommer glittret fram riktigt bra, vilket jag ville att ni skulle få se.
Hoppas ni har haft en bra vecka såhär långt. Med mig är det övervägande bra, tufft med jobbutbildningen och hinna med skolan, och så saknar jag och tänker ofta på morfar, men annars är det faktiskt prima liv. Jag trivs och ser fram emot nästa veckas klubbkväll på MUS och Venomous Villains släppet den 8:e oktober.

Kommentarer
Postat av: Emma P

Riktigt läckert! jag tycker med det är kul med läppbilder, fast jag gillar inte att göra dem...

2010-09-25 @ 09:51:36
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Fia

Emma P! Tack! Ja, det är kul! Det är så synd att du tycker det, för du har sååå fina läppar! :) Men man ska absolut inte göra något man inte trivs med :).

2010-09-25 @ 11:14:49
URL: http://sussiessaga.blogg.se/



Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


URL/Bloggadress


Kommentar


Trackback

RSS 2.0